חוקרים פיתחו מלכודות מולקולאריות לנגיף הקורונה

צוות חוקרים הצליח לפתח ננו-חלקיקים חדשניים שיוכלו לשמש בתור “מלכודות מולקולאריות” המכוונות לנגיף הקורונה תוך שהם נקשרים לנגיף ומונעים ממנו בכך לפעול

תמונה המתארת את ננו-החלקיקים הליפידיים החדשניים שמטרתם נגיף הקורונה [באדיבות: Sandro Satta, UCLA]
תמונה המתארת את ננו-החלקיקים הליפידיים החדשניים שמטרתם נגיף הקורונה [באדיבות: Sandro Satta, UCLA]

[תרגום מאת ד”ר משה נחמני]

צוות מחקר בראשות מדענים מהאוניברסיטה הציבורית בריברסייד (קליפורניה) ואוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג’לס (UCLA) הצליחו לפתח ננו-חלקיקים חדשניים שיוכלו לשמש בתור “מלכודות מולקולאריות” המכוונות לנגיף הקורונה. המלכודות הללו נקשרות לנגיף ובכך הן מונעות ממנו מלתקוף מאקרופ’אגים – אותם תאי דם לבנים המקיפים ומשמידים מיקרואורגניזמים המזיקים לגוף. “ננו-חלקיקים אלו יוכלו לסייע בשימור פעילותם הסדירה של תאי דם לבנים במטרה להיאבק בזיהום הנגיפי,” אמר Changcheng Zhou, פרופסור למדעי הביו-רפואה באוניברסיטת קליפורניה.   

החוקר הראשי מסביר כי מאקרופאג’ים מתפקדים בתור תאי חיסון הנמצאים בקו החזית במאבק בנגיף הקורונה, זאת על ידי זיהוי ובליעת נגיפים מזיקים. בנוסף, התאים גם מיצרים ציטוקינים, המהווים חלק חשוב וחיוני ממערכת החיסון, אולם אלו עלולים לצאת מבקרה. סערת הציטוקינים בעקבות החשיפה של הגוף לנגיף – משמע, הצפת מערכת החיסון של מחזור הדם בחלבונים נוגדי דלקות המכונים ציטוקינים, עלולה לגרום להתפתחות זיהום ואף להשמיד רקמות ולהזיק לאיברים שונים בגוף. החוקר הראשי טוען כי מאקרופאג’ים הנוצרים בעקבות דלקת מסוגלים לחדור לתוך רקמות שונות ולגרום לתופעות לוואי שליליות הקשורות לנגיף הקורונה, כגון דלקת בשריר הלב (מיוקרדיטיס).

“הממצאים שלנו יכולים, באופן תיאורטי, לשמש לטיפול במחלות הקשורות לנגיף הקורונה, לרבות מחלות לב”, אמר החוקר הראשי. “בנוסף לדלקת ריאות או נזק לריאות, כחמישה עשר אחוזים ממטופלי הקורונה עם מחלות רקע עלולים לפתח מחלות כגון הפרעת קצב לבבית חמורה או דלקת שריר הלב, והמאקרופאג’ים נוטלים תפקיד חשוב בתהליך זה”.

מנגנון במערכת החיסון שלא מוכר דיו

מנגנונים הקשורים לחוסר תפקוד תקין של מאקרופאג’ים בעקבות חשיפה לנגיף הקורונה לא מוכרים דיים למדענים. בהתאם לדברי החוקר, תוצאה זו נגרמה מכיוון שרבים מתאי החיסון, לרבות מאקרופאג’ים, מבטאים רמות נמוכות של הקולטנים לנגיף הקורונה (ACE2, hACE2). “מחקרים קודמים בתחום זה התמקדו בעיקר במנגנונים הקשורים לקולטן hACE2”, מסביר החוקר הראשי. “הממצאים שלנו, מצד שני, מרמזים כי הנגיף עצמו מסוגל “לחטוף” את המאקרופאג’ים ולהשרות תגובה דלקתית ללא הנוכחות של הקולטן hACE2″.   

החוקרים בחנו את המנגנון של נטרול הנגיף בעזרת חלקיקים מסוג ליפוזומים – מולקולות הניתנות לשימוש על מנת לשאת בתוכן תרופות או חומרים חשובים אחרים לתוך הרקמות – בתור אסטרטגיית ריפוי חדשנית לטיפול במחלות הקשורות לנגיף הקורונה. צוות המחקר השתמש בננו-חלקיקים על מנת להנדס “ליפוזום-hACE2” לשימוש בתור פיתיון.

מנגנון מניעת הדלקת על ידי הנשא החדשני
מנגנון מניעת הדלקת על ידי הנשא החדשני

“נגיף הקורונה נקשר לקולטן hACE2 הנמצא על גבי פני השטח של הליפוזומים במקום לתאי החיסון, וכך מונעים מהם מלגרום לדלקת מושרית-מאקרופאג’ים,” אמר החוקר הראשי. “ייתכן כי הנשא החדשני שלנו יוכל למנוע את השכפול של הנגיף עצמו ובכך להפחית את התגובה הדלקתית”.

הניסויים בוצעו בעזרת מאקרופאג’ים בבני אדם ובעכברים. ברקמת מכרסמים, החוקרים מצאו כי המלכודות המולקולאריות מעכבות את החדירות של המאקרופאג’ים בעקבות חשיפה לחלבון הספייק של נגיף הקורונה בריאות ובלב, תוך כדי דיכוי דלקות בריאות ובלב. צוות המחקר מצא גם כי חלבון הספייק משרה דלקת על ידי שפעול מסלול איתות הקרוי בשם NF-κB.   

“ננו-החלקיקים שפיתחנו נמצאו כיעילים מאוד כנגד דלקת מושרית-נגיף”, הסביר החוקר הראשי. “השמטת הקינאזה IκB, חומר ויסות חשוב באיתות של NF-κB, יכול להעלים את התגובה הדלקתית מושרית חלבון הספייק. החוקרים מצאו כי חומר ויסות זה, לפיכך, חיוני לדלקת נגיפית מושרית-מאקרופאג’ים. חומר זה יוכל להיות חשוב במאבק כנגד נגיף הקורונה”. 

המאמר המלא

הידיעה אודות המחקר

עוד בנושא באתר הידען:

Note: This article have been indexed to our site. We do not claim legitimacy, ownership or copyright of any of the content above. To see the article at original source Click Here

Related Posts
DoD to invest in startup developing mobile space-launch platforms thumbnail

DoD to invest in startup developing mobile space-launch platforms

The Spaceport Company is working to develop mobile sea-based launch pads it argues can help address congestion at existing launch sites. Credit: The Spaceport Company WASHINGTON — The Spaceport Company, a startup developing floating launch pads for space rockets, is one of 17 companies selected to receive government funding this year under the National Security
Read More
How to Make a Bootable Windows 10 USB Drive thumbnail

How to Make a Bootable Windows 10 USB Drive

Installing Windows 10 from a USB drive beats installing it with a DVD any day of the week. Here’s what you need to make your own bootable Windows 10 installer—and how to do it. What You’ll Need We’ll be using Microsoft’s recommended method to make a bootable Windows 10 USB drive. It requires: The Windows…
Read More
Maison connectée : quelles bénéfices en tirez-vous ? thumbnail

Maison connectée : quelles bénéfices en tirez-vous ?

Sous le terme domotique, on regroupe différentes technologies qui permettent de contrôler et d'automatiser des tâches dans votre maison ou dans votre appartement. Avec pour objectif principal de rendre votre quotidien plus facile à vivre. Confort, sécurité, économies et divertissement. Il existe toutes sortes de scénarios, qui sont d'ailleurs en ce moment même testés sur…
Read More
Researchers at the Technion have developed solar panels that repair themselves spontaneously thumbnail

Researchers at the Technion have developed solar panels that repair themselves spontaneously

תגלית זו מהווה צעד חשוב בהבנת המנגנונים המאפשרים לננו-חלקיקים פרובסקיטים לרפא את עצמם וסוללת את הדרך לשילובם של חומרים אלה בתאים סולאריים ובהתקנים אלקטרונים אחרים. כאשר אנחנו נשרטים או נפצעים באופן שטחי, גופנו יודע לרפא את הפצע בעצמו, או לכל היותר עם עזרה מינימלית של פלסטר או חומר חיטוי. קבוצות מחקר רבות ברחבי העולם פועלות…
Read More
Index Of News
Consider making some contribution to keep us going. We are donation based team who works to bring the best content to the readers. Every donation matters.
Donate Now

Subscription Form

Liking our Index Of News so far? Would you like to subscribe to receive news updates daily?

Total
0
Share