לאחר ההכחשות בפרשת NSO, המשטרה מודה: “התגלו ממצאים המשנים את מצב הדברים”

לאחר הכחשות חוזרות ונשנות מצד המשטרה, שנשמעו עוד מיום הפרסום הראשון של תחקיר “כלכליסט” על כך שהיא משתמשת בתוכנת פגסוס של NSO כדי לחדור לטלפונים סלולריים של אזרחים ללא צו מתאים, היום (ג’) מודיעה המשטרה כי לאחר בדיקה מעמיקה יותר, התמונה התהפכה.

“בבדיקה נוספת מאוחרת יותר שנעשתה עוד טרם הקמת צוות הבדיקה, התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים. נוכח האמור ולנוכח הקמת צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הנחה היועץ המשפטי לממשלה על נקיטת מהלכים מיידיים על-מנת למנוע אפשרות לחריגה מסמכות, ומשטרת ישראל תפעל בהתאם”, נמסר מהמשטרה.

פרשן “וואלה” ברק רביד צייץ כי פקיד בכיר במשטרה טען בפניו כי החריגה האפשרית שאותרה על ידי המשטרה נוגעת לחקירה פלילית אחת שבוצעה לפני מספר שנים ואיננה קשורה ל-NSO אלא לתוכנת ריגול אחרת, לכאורה בניגוד להנחיות היועמ״ש.

ההאזנה ללא צו מתאים

על-פי התחקיר שפורסם בחודש שעבר, המשטרה האזינה לפעילי מחאת “הדגלים השחורים” ולכמה ראשי ערים באמצעות פריצה למכשיר הטלפון שלהם, ככל הנראה ללא צו מתאים, תוך שימוש בגרסה משונמכת של תוכנת הסוס הטרויאני פגסוס, המאפשר לקרוא את תכולת המכשיר.

בניגוד לגרסת המדף של פגסוס מתוצרת NSO, המיוצאת למדינות זרות בלבד ונמצאת תחת פיקוח משרד הביטחון, הגרסה שנמכרה למשטרה מאפשרת את קריאת תכולת הטלפון רק ממהלך ההתקנה והלאה, כלומר היא אינה מאפשרת לחטט במידע שנוצר טרם לכן.

ככל הנראה, גם אם קיבלו חוקרי יחידת מודיעין האותות במשטרה צו להאזנת סתר, אין המדובר בצו חיפוש המאפשר לחפש מידע על הטלפון, וההפך. ייתכן כי לא כל המידע נמסר לשופטים, או שחומרת אופן איסוף המידע לא קיבלה ביטוי בבקשה.

היועמ”ש מקים צוות לבדיקת הפרשה

ובתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה היוצא, ד”ר אביחי מנדלבליט, הודיע על הרכב צוות הבדיקה של הפרשה, שיחל לפעול מיידית ויגיש את ממצאיו עד ה-1 ביולי. בראשו יעמוד עו”ד עמית מררי; וחבריו יהיו צפריר כץ, לשעבר ראש אגף טכנולוגיה בשב”כ, ואיל דגן, לשעבר ראש אגף חקירות בשב”כ.

הצוות יבחן את הכלים המצויים בידי המשטרה לביצוע האזנות סתר בדרך של תקשורת בין מחשבים, את אופן הפעלתם ואת מידת התאמתם לסמכויות הנתונות למשטרה וכן את הצורך בנקיטת צעדים שימנעו חריגה מסמכויות המשטרה על-פי דין.

על-פי הודעת היועץ המשפטי לממשלה, “ככל שבדיקת הצוות תעלה בממצאיה התנהלות פסולה שיש בה משום חשד לעבירה פלילית, יועבר הטיפול בממצאים הקונקרטיים לרשויות”. 

Note: This article have been indexed to our site. We do not claim legitimacy, ownership or copyright of any of the content above. To see the article at original source Click Here

Related Posts
Greece doubles power bill help for households as prices soar thumbnail

Greece doubles power bill help for households as prices soar

Wind turbines are seen on a hill in front of a power station near the village of Macynia, Greece, March 17, 2021. Picture taken March 17, 2021. REUTERS/Alkis KonstantinidisATHENS, Oct 8 (Reuters) - Greece will double power and gas bill subsidies and increase handouts to help households tackle soaring energy prices, Finance Minister Christos Staikouras…
Read More
The Truth About Common Digestive Health Fears thumbnail

The Truth About Common Digestive Health Fears

Everyone experiences digestive problems now and then, and they’re nobody’s idea of a good time. In a survey of nearly 72,000 adults in the U.S., 61% reported having had at least one gastrointestinal (GI) symptom over the previous week, and within that group, 58% said they’d had two or more GI symptoms over the past…
Read More
Index Of News
Consider making some contribution to keep us going. We are donation based team who works to bring the best content to the readers. Every donation matters.
Donate Now

Subscription Form

Liking our Index Of News so far? Would you like to subscribe to receive news updates daily?

Total
0
Share