למרות אזהרות הרופאים, הפטור מבידוד תלמידים נכנס הבוקר לתוקף

מתווה ביטול הבידוד במערכת החינוך החל היום, לאחר החלטת הממשלה אמש לא לבטלו. אתמול קראו רופאים ומומחים למחלות זיהומיות במערכת הבריאות לבכירי המשרד לעכב את המתווה ולהמתין עם יישום המהלך. יו”ר איגוד רופאי הילדים, פרופ’ צחי גרוסמן, אף התבטא: “אנחנו באיגוד מרימים דגל אדום עכשיו וממליצים לא לבטל את בידוד הילדים”, והסביר את החשש מהמתווה: “בתוך ארבעה ימים נצפתה הכפלה במספר הילדים במצב קשה”. גרוסמן הציג תמונת המצב לפיה כ-130 ילדים מאושפזים בבתי החולים, מהם 20 חולים קשה.

גם מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור, ד”ר שרון אלרעי פרייס, קיימו אתמול ישיבה עם שר הבריאות והשמיעו את קולם בעד עצירת המתווה.

בניגוד לדעת איגוד רופאי הילדים, אמר אמש ד”ר נוי כהן, סגן מנהל מלר”ד ילדים בבית החולים אסותא אשדוד: “טובתם הנפשית והגופנית של הילדים מחייבת הפסקת הבידודים גם במחיר תסמונת PIMS. כולי תקווה שמקבלי ההחלטות, בטרם יקבלו החלטה, יאזינו גם לרופאי הילדים מהשטח. אלה שרואים וראו מקרוב את המחיר הנפשי והרגשי של בידודי הילדים בשנתיים האחרונות. זו תהיה טעות להמשיך ולהעמיס על נפשם של ילדי ישראל את הבידודים והריחוק מחבריהם.

“כלל הדיונים בנושא צריכים להתעמק בנושאים הבאים: כיצד מרחיבים את מבצע החיסונים, אוכפים את הצורך בעטיית מסכות ומאפשרים למידה בקבוצות קטנות ובחללים גדולים ופתוחים”.

במשרד ראש הממשלה ניתן אמש, כאמור, אור ירוק למתווה, תוך ההחלטה להכניס בו שני שינויים: תלמידים לא מחוסנים שייחשפו למאומת יידרשו לבצע בדיקות אנטיגן ביתיות פעמיים בשבוע ולדווח על כך בפורטל מערכת החינוך כתנאי לחזרה ללימודים. בנוסף הוחלט כי משרד חינוך יופקד על נושא הדיווח ואכיפת הבדיקות והבידודים.

לניסיון להקפיא את ביטול מתווה הבידודים התייחס אמש איגוד רופאי בריאות הציבור, שהמליץ “להחיל את המתווה החדש המשופר, ללא דיחוי”. עוד הודיע איגוד רופאי בריאות הציבור כי הוא תומך בקבלת החלטות המבוססת על אפידמיולוגיה. “יש להתמקד באמצעים יעילים: התחסנות, בידוד חולים, אוורור והתנהגות זהירה, כולל מסיכות. עומס התחלואה בבתי החולים ובקהילה כבד, ויש מגמת עלייה גם בקרב ילדים. יש להמשיך לנטר באופן צמוד את התחלואה והשפעת הצעדים ולחזק את מערך הטיפול בבתי החולים ובקהילה”.

באיגוד רופאי הציבור טענו כי “במתווה הישן קיימת הבחנה שאין לה הצדקה בין ילדים מחוסנים ללא מחוסנים. ברמת התחלואה הגבוהה כרגע, בידוד מגעים ללא תסמינים ועם בדיקה שלילית אינו יעיל אבל פוגע בבריאות הילדים, בפרט לאור העובדה שמאומתים רבים לא מזוהים כלל. המתווה החדש מתמקד בצדק בבידוד יעיל של ילדים חולים, עם שכבת הגנה נוספת של בדיקות סיקור, אותן יש להנגיש. יש לתת מענה מותאם לילדים ומורים בסיכון גבוה לקורונה ולשקול עבורם חלוקת מסכות N95. יש לחדד במתווה החדש הנחיות נפרדות למגעים שהם בני בית, עבורם יש להחמיר על ידי התניית יציאה מבידוד בבדיקה יומית והצהרת בריאות. יש למצוא דרך להכיר בבדיקה ביתית חיובית, ללא צורך בסיכון המיותר בהגעה לבדיקת אנטיגן מוסדית”, המליץ האיגוד.

בעמותת “מדעת”, לעומת זאת, התריעו כי לאור הנתונים על ילדים באשפוז וסיכוני PIMS, אסור לבטל כעת את הבידודים וכי יש להגן על הילדים וצוותי ההוראה. “לאור המידע המצביע על הסיכון לילדים גם מאומיקרון בתוספת הנתונים שהוצגו על ידי משרד הבריאות על 20 ילדים מאושפזים במצב קשה, יש לשקול מחדש את מתווה ביטול הבידודים שיגרום בוודאות לעליית התחלואה בדיוק בשיאו של גל האומיקרון”.

מומחי עמותת מדעת קראו להמתין ולבצע הערכה מחדש בעוד כשבוע, “על מנת לראות האם הגענו לשלב הדעיכה של הגל ולהעריך מחדש את הסיכונים לנוכח מידע נוסף שיתקבל. עד אז, יש לפעול לצמצום מגעים במסגרות החינוך כדי להפחית חשיפות מיותרות ולצאת בקריאה להורים לחסן את ילדיהם על מנת לספק להם את ההגנה המירבית האפשרית”.

אדווה לוטן, יו״ר העמותה, מסרה: ״ההחלטה על ביטול הבידודים התבססה על ההנחה שהאומיקרון אינו מהווה סיכון. כעת כאשר מתקבל מידע שמראה את ההפך, חשוב לעצור ולשקול שוב את ההחלטה. הפעלת מתווה ביטול הבידודים במערכת החינוך בנקודת הזמן הנוכחית מעמידה בסיכון גבוה את הילדים, את בני משפחותיהם וכמובן את צוותי ההוראה. זוהי מדיניות מסוכנת ולא אחראית, המהמרת בחייהם ובריאותם הנוכחית והעתידית של ילדינו״.

עם החלטת הממשלה הודיעה אמש הסתדרות המורים כי “כל האחריות על הנזקים שייגרמו לבריאותם של עובדי ההוראה והתלמידים, כתוצאה ממתווה ביטול הבידודים, מוטלת על כתפי הממשלה. הסתדרות המורים תמשיך לעשות הכל כדי להגן על בריאותכם ושלומכם”.

Note: This article have been indexed to our site. We do not claim legitimacy, ownership or copyright of any of the content above. To see the article at original source Click Here

Related Posts
Simak! 8 Fakta Ilmiah Terbaru Varian Omicron yang Ditemukan Para Ahli thumbnail

Simak! 8 Fakta Ilmiah Terbaru Varian Omicron yang Ditemukan Para Ahli

COVID-19 varian omicron menyebar luas di Indonesia. Berdasarkan data yang dihimpun Kementerian Kesehatan (Kemenkes) hingga Kamis 27 Januari 2022, diketahui ada 1.988 kasus omicron yang tercatat di Tanah Air. Belum lama ini para ahli memublikasikan beberapa fakta terbaru terkait varian omicron yang sedang gencar diatasi. Setidaknya ada delapan fakta penting mengenai jenis yang berasal dari…
Read More
Why healthcare LLMs should address clinical quality measures thumbnail

Why healthcare LLMs should address clinical quality measures

Large language models, a form of artificial intelligence, are generating a lot of hype in healthcare circles, primarily because of their potential to transform and improve various aspects of healthcare delivery and management. The buzz also is driven by rapid advancements in AI and machine learning. But while there’s significant potential, challenges and ethical considerations
Read More
Food safety for fiddleheads: Tips for safe consumption thumbnail

Food safety for fiddleheads: Tips for safe consumption

Fiddleheads, the curled, edible shoots of the ostrich fern, are a seasonal delicacy harvested in many parts of the Northern United States and Canada. Other types of ferns, like foxglove and bracken ferns, are not safe to eat because they may be toxic or carcinogenic. However, a number of outbreaks of foodborne illness from eating
Read More
USDA Distributes $1.5 Billion to Strengthen School Meal Program thumbnail

USDA Distributes $1.5 Billion to Strengthen School Meal Program

WASHINGTON, Dec. 17, 2021 – Agriculture Secretary Tom Vilsack is announcing today that the Biden-Harris Administration is providing up to $1.5 billion to states and school districts to help school meal program operators deal with the challenges of supply chain disruptions brought on by the pandemic. As the administration continues to work towards Building a…
Read More
Tackling sexual abuse and exploitation in Mali thumbnail

Tackling sexual abuse and exploitation in Mali

Bamako – “He punched me, kicked me, hit me with objects and insulted me. I was only 12, married off by my parents to a 55-year-old man who already had two wives. By the time I escaped four years later, I had already suffered two miscarriages,” says the young woman, who today credits World Health
Read More
Index Of News
Consider making some contribution to keep us going. We are donation based team who works to bring the best content to the readers. Every donation matters.
Donate Now

Subscription Form

Liking our Index Of News so far? Would you like to subscribe to receive news updates daily?

Total
0
Share