סיכון של 15%-20% למי שייצא מהבידוד המקוצר להיות מידבק

החל מהיום (ד’) נכנס לתוקף קיצור הבידוד לחמישה ימים למאומתים וללא מחוסנים שנחשפו למאומת. זאת, לצד נתון שמסר הבוקר בראיון לגל”צ מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש, על 71 אלף מאומתים חדשים בישראל, נכון לאתמול. החלטת שר הבריאות ניצן הורוביץ על קיצור הבידוד עוררה ביקורת קשה מצד מומחים שונים שטוענים כי התקבלה בפזיזות וללא התייעצות עם מומחי הצט”מ. במשרד הבריאות הודו שההחלטה משאירה סיכון של 15%-20% לפיו מי שייצא מבידוד עדיין יהיה מידבק.

בנוסף, במשרד הבריאות דנים בימים האחרונים באפשרות לבטל את התו הירוק בעקבות טענות מומחים כי הוא אינו אפקטיבי יותר כיוון שגם מחוסנים נדבקים באומיקרון. שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע אתמול כי הוא תומך בביטול התו הירוק, אך בסביבת ראש הממשלה נפתלי בנט ציינו כי לא מתקיימים דיונים בנושא זה.

בינתיים, כאמור, יצא לדרך מתווה הבידודים החדש, לפיו מאומתים ישהו בבידוד חמישה ימים מלאים וישתחררו ממנו רק לאחר תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום הרביעי בערב, תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום החמישי בערב, ובתנאי שאין תסמינים. מחלימים לא יידרשו עוד באישור רופא לטובת שחרור מבידוד.

לא מחוסנים/לא מחלימים שנחשפו למאומת והם בני פחות מ-60 ולא בקבוצת סיכון, ישהו בבידוד חמישה ימים מלאים, ולא יידרשו עוד לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת עם הכניסה לבידוד. החובה לבצע בדיקה מפוקחת בסיום הבידוד – נותרת ללא שינוי.

“קיצור הבידוד לחמישה ימים, זה כמו לשפוך שמן למדורה”, אמרה ל”ישראל היום” פרופ’ מיכל חוברס, חברת האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות. לדבריה, ההחלטה על כך התקבלה בפזיזות וללא תיאום עם מומחים – “הצוות לטיפול במגיפות, שבו יש גם אפידמיולוגים וגם מומחים במחלות זיהומיות. נכון היה להציג זאת לפחות לגוף שמתווה את המגיפה מזה כבר שנתיים”.

גם פרופ’ גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, מסתייגת מההחלטה. בראיון לכאן 11 אמש אמרה  כי מנתונים ראשוניים שנאספו במערכת הבריאות עולה כי יש לא מעט מאומתים שנמצאים חיוביים גם ביום השביעי.

“נכון להיום, כשמערכת הבריאות במצב די קשה אך ניתן לניהול, הדבר הנכון הוא לבודד למשך שבוע ולעשות בדיקות אנטיגן. מי ששלילי יכול לחזור”, אמרה פרופ’ רהב והוסיפה: “לא הייתי רוצה להיות חולה מאושפזת ושמי שיטפל בי יהיה חיובי באנטיגן, כי המשמעות היא שהוא עדיין מדביק. אין לי בעיה אם היציאה מבידוד תיעשה כעבור חמישה ימים במידה שתהיה תוצאה שלילית באנטיגן, אבל אין לנו את הנתונים לדעת מה יהיה שיעור החיוביים באוכלוסיה באנטיגן כעבור חמישה ימים”.

בתוך כך, בשל תקלה באתר משרד הבריאות, נתוני תחלואת הקורונה אינם מתפרסמים מאז יום ראשון. עם זאת, מנכ”ל המשרד פרופ’ אש מסר הבוקר בראיון בגל”צ כי אתמול אובחנו בישראל 71,593 נשאים חדשים – שיא יומי חדש מאז פרוץ המגיפה. אש העריך שבפועל היקף ההדבקה רחב הרבה יותר, פי שניים-שלושה מהמספר הרשמי.

לפי הנתונים שמסר פרופ’ אש בבתי החולים מאושפזים כעת 1,591 חולי קורונה, ביניהם מאושפזים שהגיעו לטיפול בבתי החולים מסיבות אחרות אך אובחנו עם קורונה. מצבם של 526 מוגדר קשה.

פרופ’ אש התייחס לתקלה הטכנית שמונעת לדעת מהם הנתונים המדויקים של התחלואה בעיצומו של גל האומיקרון ואמר: “אנחנו מקווים שיתגברו על התקלות המחשוביות היום, אבל זה בהחלט אתגר. הגל הזה הוא אתגר אצלנו בכל נקודה ונקודה. בבדיקות, בבידודים, במחשוב, בבתי החולים, בכל המקומות האלה, המספרים האלה הם עצומים ומאתגרים אותנו”.

פרופ’ נדב דוידוביץ, ראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון, התייחס אמש לנושא בראיון ב-ynet: “טוב עשו שלא פורסמו הנתונים עד שלא מבינים ומתקפים אותם. בסך הכול צריך לזכור שאנחנו מתנהלים לפי מספר החולים המאושפזים ובעיקר המאושפזים במצב קשה. ברור שיש הדבקות אדירות שאנחנו לא מצליחים לאתר את כולם משום שרבים מהם א-סימפטומטים. על פי ההערכות, ייתכן שהמספרים כפולים ממה שאנחנו מצליחים לגלות אז אני לא חושב שנושא הדשבורד כזה דרמטי, בהיבט של החיוביים”.

גם מדד מקדם ההדבקה לא מפורסם עתה בגלל אותה תקלה, אך הוא נמצא במגמת ירידה. ההערכה היא שצפויה ירידה במקדם ההדבקה בטווח של שבוע עד עשרה ימים.

Note: This article have been indexed to our site. We do not claim legitimacy, ownership or copyright of any of the content above. To see the article at original source Click Here

Related Posts
Two Studies That Will Change the Standard of Care in Endometrial Cancer thumbnail

Two Studies That Will Change the Standard of Care in Endometrial Cancer

Meeting Coverage > SGO Video Pearls — Krishnansu Tewari, MD, calls the two "phenomenal" studies "practice-changing work" by Greg Laub, Director, Video, MedPage Today April 19, 2023 Immunotherapy combined with standard chemotherapy significantly improved progression-free survival in patients with advanced or recurrent endometrial cancer, according to results from two randomized phase III trials presented at
Read More
Missing youth, 13, last seen at Ottawa airport, police say thumbnail

Missing youth, 13, last seen at Ottawa airport, police say

Published Apr 15, 2023  •  Last updated Apr 16, 2023  •  < 1 minute read Files: Ottawa Police headquarters Photo by Tony Caldwell /Postmedia The Ottawa Police Service said Friday that a 13-year-old youth, missing since Saturday, has been found safe. Why have cartoon-like statues of pandas, bunnies and bears appeared in Ottawa's Chinatown? Environment
Read More
Bayer collaborates with Microsoft to unveil new cloud-based enterprise solutions, advancing innovation and transparency in the agri-food industry thumbnail

Bayer collaborates with Microsoft to unveil new cloud-based enterprise solutions, advancing innovation and transparency in the agri-food industry

San Francisco / California, March 14, 2023 – Following a 2021 strategic partnership announcement with Microsoft, Bayer today launched new cloud-based solutions for the agri-food industry: AgPowered Services from Bayer in combination with the new Microsoft Azure Data Manager for Agriculture provide ready-to-use capabilities available for businesses and organizations from start-ups to global enterprises to
Read More
Index Of News
Total
0
Share